آخرین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش در سال 97 برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 44
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 320
:: بازدید ماه : 8009
:: بازدید سال : 20698
:: بازدید کلی : 297836
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 12 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت9:30 صبح روز شنبه 11 اسفند ماه 1397 جلسه ی شورای اشتغال با محوریت «اجرای طرح کارورزی» در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حمید ظریف خسرج سرپرست اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش در ابتدا به مصوبات جلسه ی گذشته اشاره کرد و در این راستا گفت : در جلسه ی گذشته مقرر گردیده بود کلیه ی دستگاه های ناظر نظیر ادارات « جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، صمت و آموزش و پرورش» به جد موضوع طرح کارورزی را دنبال نموده و گزارشات مربوطه را هر ده روز یک بار به معاونت برنامه ریزی فرمانداری ارجاع دهند .

در ادامه برخی از مسئولین دستگاه های نامبرده توضیحاتی را مطرح نمودند اما این توضیحات نتوانست فرماندار شهرستان شوش را قانع  نماید و در نتیجه دکتر غزی گفت : قانونی آمده به نام کارورزی و همانند طرح کاد قدیم ؛ که برای شرکت های دولتی و خصوصی اصلا بار مالی ندارد و یک سری امتیازها هم از طریق کار دریافت می کنند و اگر یکی از همین همکاران مطبوعاتی ما بخواهد پیش شما به عنوان کارورز مشغول شود ؛ همه ی شرکت ها و ادارات این بهانه را جلوی آن شخص می گذارند  که سابقه ی کار ندارید و به همین دلیل کار بلد نیستی ؛ سابقه ی کار را ارائه می کند  ؛ تا کنون اگر نسبت به طرح کارورزی تلاشی نداشته اید کم کاری کرده اید ؛ پس نگویید طرف استقبال نمی کند ، البته نه فقط شوش بلکه همه ی شهرستان ها کم کاری می کنند و یکی از مشکلات عمده ی ما همین موضوع است در صورتی که از طرف دولت این طرح تصویب شده و دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند .

فرماندار شهرستان شوش در این خصوص مدت زمانی را برای اجرای این طرح اعلام کرد و خاطر نشان نمود : ادارات « شرکت قند ،  جهادکشاورزی ـ صمت ـ آموزش و پرورش و»..... و همچنین شرکت های « کاغذپارس ، نیشکر هفت تپه و..... » تا پایان وقت اداری اول خردادماه 1398 مهلت دارند که این طرح را در دستگاه خود اجرا نمایند و هر مدیری که نتواند این طرح را اجرا نمایند ، طبق قانون بآ آنها برخورد خواهد شد .

دکتر غزی در تکمیل سخنان خود یادآور شد : یک نیروی مفت و مجانی ، تحصیل کرده و آشنا به کار در اختیار یک اداره یا شرکت می گذارند ؛ شمای رئیس اداره و کارفرمای شرکت از این نیرو طبق قانون کار می توانید در بخش های مختلف « بایگانی ، دبیرخانه ، تایپیست ، نگهبانی ، صنایع بسته بندی و.... » استفاده کنید ؛ چرا وقتی  از شما کاری می خواهند می گویید کمبود نیرو داریم ؛ حال که قانون به شما اجازه داده است  یک نیروی شش ماهه ی مجانی به کار بگیرید چرا شانه خالی کرده و کم کاری می کنید ؟

فرماندار شهرستان شوش افزود : چرا وقتی که شرکت ها با مشکلی مواجه می شوند ما در اولین فرصت این مشکل را حل می کنیم ؟ چرا تاکنون «برق ، آب وگاز » شرکت ها قطع نشده ولی مصارف عمومی خانه ها گاها قطع می شود ؟ به این دلیل است که چرخه ی تولید نخوابد حالا که دولت قصد  اجرا نمودن طرح کارورزی را دارد و برای کارفرمایان و روئسای بخش دولتی و خصوصی هیچگونه هزینه ای را در بر ندارد از اجرای آن طفره می روند ؟ ما را در پست های مختلف منصوب کرده اند که مشکلات مردم را حل کنیم ، من این را می دانم حداقل 2800 نیروی تحصیل کرده در شهرستان شوش وجود دارد که اغلب آنها بیکار هستند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مهندس علیرضا جانی قربان مدیر عامل جدید شرکت قند گفت : هم من ، هم نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، هم امام جمعه ی پیگیر و هم اعضای شورای تأمین حمایت همه جانبه ی خود را از بخش خصوصی به عمل آورده که در چند مورد شهرستان شوش مقام اول را کسب نموده است خصوصا در مورد تحقق پروژه ها و طرح هایی که به بانک ها معرفی کرده ایم و بین ما و شهرستان دزفول رقابتی وجود دارد که اگر در چند طرح که به دنبال آنها هستیم چنانچه محقق شوند بی شک با رقم بالاتر از آن چیزی که هست مقام اول را خواهیم داشت ؛ اما در مقابل اولا از مدیران دولتی و بعد از آن از مدیران بخش خصوصی انتظار داریم که وقتی یک مصوبه ای تصویب می شود خود را در اجرای مصوبات موظف بدانید ؛ هر جا هم کمبودی بوده و یا به مشکلی بربخورید یا مستقیما به خودم و یا به معاونت برنامه ریزی مهندس مجدیان اطلاع دهید ؛ خصوصا در اجرای طرح کارورزی ؛ برای دومین بار تأکید می کنم معاونت برنامه ریزی پیگیر باشد که تا اول خردادماه 1398 دو سوم این طرح توسط شرکت ها و ادارات اجرا شده باشد . به صراحت می گویم مثلا همین شرکت قند شوش اگر مدعی شود که ممکن است بعد از شش ماه این کارورزان بروند و از ما به اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شکایت کنند و اداره ی کار هم طبق قانون معرفی نامه می دهد ؛ در هر جای دنیا اگر این طرح اجرا شود ، معمولا مدیران دولتی و بخش خصوصی به دنبال این طرح می دوند .

شما به سرمایه گذاران قدیم توجه داشته باشید که می رفتند ابتدا مطالعه می کردند و سپس نقاط ضعف را بر طرف ودر نهایت آن را اجرا می کردند .لذا من  از مدیران می خواهم حداقل روی بعد علمی کار کنند من در جلسات به کرات گفته ام ؛ ما کارشناسان خوبی داریم ، از شما می خواهم بروید به همبن سد دز نگاه کنید ؛ روی آن پنج سال مطالعه کردند و سه سال طول کشید تا آن را ساختند الان یکی از اشکالات کار ما این است پنج ماه مطالعه می کنیم و ده سال آن را اجرا می کنیم ، چرا؟ چون مطالعه ی درستی از کار نداریم ؛ حال که یک نیروی کارشناس مجانی و بومی این دیار در اختیار شما قرار داده می شود ؛ نیروی که حتی با 350 هزار تومان راضی است ؛ شما مدیران چرا نگران هستید ؛ بهتر است از این سهل انگاری ها و کم کاری ها و این روزمرگی ها خود را دور کنیم .

نکته ی بعدی من این است که وقتی درشوراهای « اداری ، اشتغال ، سلامت و امنیت غذایی ، کشاورزی ، آموزش و پرورش و....» مصوباتی داریم به جد نگاه کنید ؛ الان در آخرین ماه سال 1397 به سر می بریم و در آستانه ی یک سال جدید هستیم لذا انتظار دارم در سال جدید پیگیر اجرای مصوبات باشیم و وقتی که می خواهید به جلسات بیایید ابتدا صورتجلسه را به خوبی مطالعه کنید و ببینید مصوبه ای که اجرای آن مربوط به دستگاه شماست تا چه مرحله ی جلو رفته که در جلسه بتوانید گزارش دهید .

حمید ظریف خسرج سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش در ادامه به تشریح عملکرد پرداخت و خاطر نشان نمود : در مورد سامانه ی اشتغال خانگی جمعا 53 طرح به مبلغ 8 میلیارد و 840 میلیون ریال به بانک ها فرستاده شدکه برای 49 طرح 6 میلیارد و 840 میلیون ریال پرداخت شده است و 4 طرح پشتیبان که هر کدام پنج فرصت شغلی را ایجاد می کند به میزان یک میلیارد و 890 میلیون ریال پرداخت شده است و دو طرح پشتیبانی دیگر که متعلق به جهاد کشاورزی هستند به میزان  یک میلیاد و 800 میلیون ریال پرداخت گردیده است .

وی در ادامه به سامانه ی رصد اشاره کرد و گفت : تاکنون 562 شغل در آن به ثبت رسیده که « بهزیستی 45 ـ راه و ترابری 23 ـ کمیته ی امداد 62 ـ صمت 156 ـ میراث فرهنگی 6 ـ جهاد کشاورزی 116 ـ تعاون،کار و رفاه اجتماعی 110 و فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط 3 شغل ثبت کره که نسبت به تعهدی که دارد خیلی پایین است ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران 31 شغل ـ صندوق کارآفرینی امید 9 شغل و  افرادی هم در شرکت های تعاونی ثبت نام کرده اند »

رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به سامانه ی کارا پرداخت و تصریح نمود : بعد از جلسه ی قبلی تا کنون «2 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و مجموع پرداخت تسهیلات بانکی ما از ابتدای سال 171 میلیارد ریال است» که «بانک توسعه ی تعاون 32 میلیارد ریال ـ بانک کشاورزی 91 میلیارد ریال ـ پست بانک 32 میلیارد ریال و  صندوق کارآفرینی امید 15 میلیارد ریال » تسهیلات پرداخت کرده اند .

وی در پایان گفت : اگر بارها شنیده شده است که بعضا می گویند فلان استان 300 درصد سهمیه ی سهم بری خود را پرداخت کرده است ممکن است آن سهمیه ای که برایش تعریف شده است 4 میلیارد تومان باشد در حالی که سهمی که برای شوش تعیین کرده اند 20 میلیارد تومان است و در واقع بالاترین میزان سهم بری را در استان خوزستان به خود اختصاص داده ایم و 88 درصد سهم بری خود را توانسته ایم پرداخت کنیم .



:: بازدید از این مطلب : 942
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.